MV Agusta Forum banner

Brutale 1000 RR vs. Diavel V4

2 reading
2.3K views 33 replies 9 participants last post by  esq'z me  
#1 ·
Hé - leuke timer, jongens!

Ik krijg deze maand een nieuwe motor nadat ik een jaar geleden van mijn vorige motor ben gevallen - ik kijk naar een 24 plate Diavel v4 of een Brutale 1000 RR - 22 plate - ik heb altijd al Ducati's gereden, dus ik dacht aan een verandering. Ik woon in de buurt van Bristol en heb geen MV-dealer, de dichtstbijzijnde is Plymouth op ongeveer 2 uur afstand - suggesties? Ik weet wel ongeveer wat je gaat zeggen - maar maken de recente KTM-capriolen je nerveus etc.? De MV ziet er geweldig uit en ik heb hem altijd van een afstand bewonderd! Proost!

#2 ·
Welkom bij de familie !!!
Je weet dat we allemaal zullen zeggen: haal de MV.
De Diavel en de Brutale vergelijken is als appels met peren.

Eén, een veel voorkomende, je ziet ze overal zoals Fiats, Ducati Diavel is een cruiser. Ja, het is goed, maar toch een cruiser.

De andere is een zeldzame en exotische high-performance sportmotor. Superieure handling, fantastische krachtbron ..... en, net als een Ferrari, zie je ze niet overal. Helaas betekent dat, net als bij een Ferrari, dat er niet op elke hoek dealers zitten.

Als je je eigen onderhoud wilt doen, zul je merken dat de MV Agusta veel eenvoudiger is om aan te werken.

Wat betreft de Pierer Mobility Group-fiasco, MV komt er prima uit. Ik vermoed dat er over het algemeen weinig zal veranderen ten opzichte van de ervaringen van de afgelopen 25 jaar. Er kunnen een aantal geweldige deals op de markt komen, aangezien PMG de zeer kleine voorraad nieuwe motoren die ze in het magazijn hebben, verkoopt.

#25 ·
Welkom bij de familie !!!
Je weet dat we allemaal zullen zeggen: haal de MV.
De Diavel en de Brutale vergelijken is appels met peren.

Eén, een veel voorkomende, je ziet ze overal zoals Fiats, Ducati Diavel is een cruiser. Ja, het is goed, maar toch een cruiser.

De andere is een zeldzame en exotische high-performance sportmotor. Superieure handling, fantastische krachtbron ..... en, net als een Ferrari, zie je ze niet overal. Helaas betekent dat, net als bij een Ferrari, dat dealers niet op elke hoek zitten.

Als je je eigen onderhoud wilt doen, zul je merken dat de MV Agusta veel eenvoudiger is om aan te werken.

Wat betreft de Pierer Mobility Group-fiasko, MV komt er prima uit. Ik vermoed dat er over het algemeen weinig zal veranderen ten opzichte van de ervaringen van de afgelopen 25 jaar. Er kunnen een aantal geweldige deals op de markt komen, aangezien PMG de zeer kleine voorraad nieuwe motoren die ze in het magazijn hebben, verkoopt.
Ik ben het ermee eens, ik heb zowel een Diavel als de Brutale. Ik bedoel, de kracht komt anders op. Het heeft een compleet andere powerband. De handling van de MV is veel wendbaarder dan de Ducati. Als je lange afstanden rijdt, en afhankelijk van hoe lang je bent, kan de Ducati comfortabeler zijn. Ik ben 6 voet 3. Ik kan ongeveer een uur of minder op de MV rijden voordat ik eraf moet en rond moet lopen. De Ducati kan ik anderhalf uur rijden, niet veel verschil. Maar ik ben het ermee eens dat het compleet verschillende motoren zijn. Het hangt er gewoon van af wat je wilt.

#5 ·
Ik ben het er helemaal mee eens, de Diavel is sexy, maar zelfs de V4-motor maakt er geen MV van.

Ik ben een Ducati-liefhebber, maar de inline 4 van MV is ook niet slecht.

De streetfighter is iets dat ik persoonlijk zou overwegen, want de V4 is een geweldige motor.

Proost

#7 ·
Ik heb een v4SF gehad! Een Diavel 2e generatie, hypermotard SP, talloze monsters! Ik denk dat ik echt geruststelling nodig heb: het wordt mijn enige motorfiets en ik zie mensen het gebruiken als een
Secundair
Niet per se.... er is hier een lid uit Down Under die meer dan 100.000 km op zijn Brutale heeft gezet. Veel mensen rijden dagelijks met hun MV's.

#8 ·
Haal de MV. Het is een no-brainer.
Als je naar overgebleven motoren kijkt, hebben de MV Agusta literbikes uit 2023 een balansas en een jaar extra garantie ten opzichte van de 22's.

MV heeft veel ergere dingen overleefd dan KTM's hoogmoed. Ze komen wel goed.

Ik heb sinds nieuw een MV F4 750 gehad, maar verkocht hem tijdens de pandemie - en had er spijt van. Een paar maanden geleden heb ik een overgebleven 2023 Brutale 1000RS opgepikt. Ik heb er al bijna 2000 mijl mee gereden. Spectaculaire machine.

#13 ·
Mechanisch zijn identiek
2023+ modellen de contraroterende balansas in het gewijzigde carter draait met tweemaal de snelheid van de krukas met merkbare effecten op hoogfrequente secundaire trillingen, met waarden die met 54% dalen. Dubbele dichtheid vulling voor het zadel, negatieve rotatie op het gaspedaal maakt een soepelere deactivering van de cruise control mogelijk.

#17 ·
Ik weer! Ik breng mijn Diavel v4 volgende week naar mijn dealer, ze hebben geen brutale 1000R maar wel sportmotoren - denk je dat een panigale v4 vergelijkbare ergonomie heeft als een RR? Deze jeuk gaat niet weg 😂😂😂 (heb een RR met een kenteken uit 2021 gezien bij een dealer op ongeveer 160 km afstand)

#19 ·
Ergonomie is niet hetzelfde, persoonlijk zou ik altijd Ducati's V4 verkiezen boven een inline 4. Maar een Pani is geen Brutale, dus ik weet niet zeker waarom we zo'n discussie voeren 😉