MV Agusta Forum banner
21 - 40 of 44 Posts
Ik dacht dat het vooral de 675 motoren waren en de 800's draaien niet zo hoog.... het lijkt vooral de F3 modellen te zijn. met de 800's
Nogmaals, we moeten onthouden... dit is een internetforum waar mensen uitvoerig hun problemen bespreken... maar je hoort zelden van de velen zonder problemen.
Waar draait een f3 800 dan op uit?
Ik dacht dat de dragster, brutale en f3 allemaal dezelfde toerenbegrenzer hadden van 13500 (800 RRs tenminste)?
Uit mijn nieuwste editie handleidingen:

484739

484740

Wat ik hieruit opmaak is dat de F3 800 dezelfde harde begrenzer heeft als de F3 675. Dit zal alles meer belasten in de 800 en ik verwacht meer F3 800 storingen dan B3 of F3 675.

Met alle respect voor de geconstateerde storingen en de kosten en problemen, lijken deze zich vooral voor te doen bij de high-output versies (~ 150 pk) die hoogtoerig zijn en waarschijnlijk de meest agressieve nokkenassen hebben op alle 3-cilinder versies. Persoonlijk geloof ik dat dit te maken heeft met de kleplift, vooral het inlaatpad. Daar zorgt een hoge lift doorgaans voor de mooie winst die vervolgens de veren het meest belast. Enige tijd geleden keek ik een video van Youtube waar "ingenieurs van MV Agusta de uiteindelijke winst op output bekeken.. in de dyno-ruimte". Wat in me opkwam, is dat het misschien de moeite waard is om "een stap terug te doen qua betrouwbaarheid" voor standaard motoren die op straat worden verkocht.

Het was -92 toen Honda hun legendarische NR750 (ovale zuigers / 8 kleppen per cilinder etc.) introduceerde, met een vermogen van 125 pk als standaard en met een fabriekskit ~ 155 pk. Tegenwoordig zijn die extreem zeldzaam en duur, vooral de standaardversie.

Vandaag de dag hebben we dezelfde "fabriekskit" als standaard voor een wegmotor. Fysica is fysica en een atmosferische motor voor zo'n vermogen van 750/800 draait toeren. Ik gok dat 80% van ons eigenlijk sneller zou zijn op de weg met 130-140 pk @ 800 cc dan met 150 pk @ 800 cc. Meer punch voor het middengebied. Hogere betrouwbaarheid. Minder uitstoot ;). Degenen die op het circuit rijden, zouden de "fabriekskit" kunnen kopen en het benodigde onderhoud kunnen plegen.

Discussion starter · #25 ·
Ik dacht dat het vooral de 675 motoren waren en de 800's niet zo hoog toeren... het lijkt vooral de F3 modellen te zijn. met de 800's
Nogmaals, we moeten onthouden... dit is een internetforum waar mensen uitvoerig hun problemen bespreken... maar je hoort zelden van de velen zonder problemen.
Esq'z me, ik ben het niet met je eens. Ja, goede dingen worden niet in het forum besproken, net zo min als onder garantie vervangen onderdelen ook niet in het forum worden besproken. Hierdoor kan niemand ooit tot de conclusie komen dat de motor technisch in orde is, vooral niet als je altijd het risico loopt midden op de snelweg stil te vallen en iemand van achteren over je heen rijdt. Deze berichten zijn er niet alleen om de klanten van MV te manipuleren, maar om hen bewust te maken van het bestaan van een dergelijk probleem, en deze berichten zouden hen een idee geven van hoe ze ermee verder kunnen gaan.

Hoi,

Weet iemand hoeveel een gloednieuwe MV Agusta F3 800 kost? Heeft er al iemand eerder de motor vervangen, deel dan uw ervaringen, want ik ben van plan de complete motor van mijn F3 800 te vervangen vanwege een klepprobleem.
Waar bevind je je? Doe je de wissel zelf of wordt deze in een werkplaats gedaan?

Ik kende een man, maar hij liet zijn motor vervangen en verkocht toen zijn motor. Hij komt hier niet meer. Ik denk dat je een nieuwe motor zou kunnen krijgen voor ongeveer $ 8k-10k en dan $ 2k aan arbeid en andere diverse onderdelen. Gebruikt is een optie die ik persoonlijk zou kiezen. Dan kun je je nieuwe kop bouwen met verbeterde onderdelen. De onderkant van deze motoren gaat niet kapot.

Verzonden vanaf mijn SM-G930V met Tapatalk
Misschien ben ik het wel. Lol, ik heb mijn motor verkocht en een beleggingswoning gekocht. Mijn motor werd gedekt door MV buiten de garantie en ik betaalde voor de arbeid. Geen idee wat een motor zou kosten, want ik kon er nooit een gebruikte of nieuwe vinden. Ik vond een paar gebruikte dragstermotoren, maar geen F3. Een paar jongens boden aan om hun motor aan mij te verkopen, maar daar kwam niets van. Ik ben verrast dat MV de jouwe niet heeft gedekt. De mijne ontplofte bij ongeveer 8,5k mijl, geloof ik. Eerste rit na mijn klepinspectie. Ik bracht hem naar Monkey Moto en hij was er ongeveer 2 weken en had een motor binnen 2 dagen nadat MV hem had goedgekeurd.

Misschien ben ik het. Lol Ik heb mijn motor verkocht en een investeringswoning gekocht. Mijn motor werd gedekt door MV buiten de garantie en ik betaalde voor de arbeid. Geen idee wat een motor zou kosten, want ik kon er nooit een gebruikte of nieuwe vinden. Ik heb een paar gebruikte dragstermotoren gevonden, maar geen F3. Een paar jongens boden aan om hun motor aan mij te verkopen, maar er kwam niets van. Ik ben verbaasd dat MV de jouwe niet heeft gedekt. De mijne ontplofte bij ongeveer 8,5k mijl, geloof ik. Eerste rit na mijn klepinspectie. Ik bracht hem naar Monkey Moto en hij stond daar ongeveer 2 weken en had een motor binnen 2 dagen nadat MV het had goedgekeurd.
Zo pak je problemen aan! Snel!

Ik heb een 2014 F3 675, die het koppelingsmandprobleem had, wat betekende dat de mand een heleboel "vingers" afwierp en granaatscherven in de motor rondvlogen. Omdat ik hem in 2017 nieuw kocht, viel hij nog onder de garantie in het voorjaar van 2018, toen de mand brak bij ongeveer 3800 mijl.

De motor naar DucShop in GA gebracht; het duurde bijna 6 maanden voordat de vervangende motor arriveerde, en ik kreeg de motor terug in december 2018 met een nieuwe 2018/19 motor.

Na 450 mijl liet een klep in cilinder 1 vallen.

Terug naar DucShop, MV stuurde een andere motor, kreeg de motor terug in slechts een paar maanden - veel sneller.

Die motor ging ongeveer 100-150 mijl mee, liet weer een klep vallen; deze keer, omdat ik bekend was met het geluid, heb ik de motor op tijd uitgeschakeld om te voorkomen dat hij volledig werd vernietigd.

Terug naar DucShop; in eerste instantie probeerde MVA NA een cilinderkop te vinden die ergens hier in de buurt was, maar na een paar dagen vonden ze het vooruitzicht om er een lapmiddel op te plakken niet prettig, dus stuurde MVA een andere motor.

Ik ben er vrij zeker van dat hij in slechts een paar weken uit Italië hier aankwam - ik denk dat ik hem in 3 weken (!) terug had van DucShop!

Ik geloof dat dit een 2019 motor is.

Hij is al een paar duizend mijl in orde, dus ik denk dat ik klaar ben om te gaan.

Ik kan MVA niet kwalijk nemen hoe ze voor me hebben gezorgd, ze knipperden nooit echt met hun ogen toen ze het dure moesten doen en het verzenden van onderdelen uit Italië is echt versneld.

Hoe dan ook, veel succes, ik hoop dat je zo snel mogelijk weer op je F3 kunt zitten!

King Williams

Ik heb een 2014 F3 675, die het koppelingsmandprobleem had, wat betekende dat de mand een heleboel "vingers" afwierp en granaatscherven rondvlogen in de motor. Omdat ik hem in 2017 nieuw kocht, viel hij nog onder de garantie in het voorjaar van 2018, toen de mand brak bij ongeveer 3800 mijl.

De motor naar DucShop in GA gebracht; de vervangende motor duurde bijna 6 maanden om aan te komen, kreeg de motor terug in december 2018 met een nieuwe 2018/19 motor.

Terug naar DucShop, MV stuurde een andere motor, kreeg de motor terug in slechts een paar maanden - veel sneller.

Die motor ging ongeveer 100-150 mijl mee, liet een andere klep vallen; deze keer, omdat ik bekend was met het geluid, schakelde ik de motor op tijd uit om te voorkomen dat hij volledig werd vernietigd.

Terug naar DucShop; in eerste instantie probeerde MVA NA een cilinderkop te vinden die ergens hier in eigen land was, maar na een paar dagen vonden ze het vooruitzicht om er een pleister op te plakken niet prettig, dus stuurde MVA een andere motor.

Ik ben er vrij zeker van dat hij hier in slechts een paar weken uit Italië aankwam - ik denk dat ik hem in 3 weken (!) terug had van DucShop!

Ik geloof dat dit een 2019-motor is.

Hij is al een paar duizend mijl in orde, dus ik denk dat ik klaar ben om te gaan.

Ik kan MVA niet kwalijk nemen hoe ze voor me hebben gezorgd, ze knipperden nooit echt met hun ogen toen ze het dure moesten doen en het verzenden van onderdelen uit Italië is echt versneld.

Hoe dan ook, veel succes, ik hoop dat je snel weer op je F3 kunt stappen!

King Williams
Dat is wat ze zouden moeten doen! Ze hebben je goed behandeld!

Misschien ben ik het. Lol Ik heb mijn motor verkocht en een beleggingswoning gekocht. Mijn motor werd door MV buiten de garantie gedekt en ik heb de arbeidskosten betaald. Geen idee wat een motor zou kosten, want ik kon er nooit een gebruikte of nieuwe vinden. Ik heb een paar gebruikte Dragster-motoren gevonden, maar geen F3. Een paar jongens boden aan om hun motor te verkopen, maar daar kwam niets van terecht. Ik ben verbaasd dat MV de jouwe niet heeft gedekt. De mijne ontplofte bij ongeveer 8,5k mijl, geloof ik. Eerste rit na mijn klepinspectie. Ik bracht hem naar Monkey Moto en hij stond daar ongeveer 2 weken en had een motor binnen 2 dagen nadat MV hem had goedgekeurd.
HĂ©, wat leuk dat je meedoet, maat! Ik dacht dat je voor altijd weg was lol het is fijn om te weten dat je nog steeds rondhangt en helpt. Dit is waarom we onze ervaringen delen, zodat de volgende man hopelijk niet genaaid wordt. Blijf rondhangen en veel succes met de beleggingswoning! De huizenprijzen zijn gestegen, dus ik weet zeker dat je blij bent.

Ik heb een F3 675 uit 2014, die het koppelingsmandprobleem had, wat betekende dat de mand een heleboel van de “vingers” afwierp en granaatscherven in de motor liet rondvliegen. Omdat ik hem in 2017 nieuw kocht, viel hij nog onder de garantie in het voorjaar van 2018, toen de mand brak bij ongeveer 3800 mijl.

De motor naar DucShop in GA gebracht; de vervangende motor duurde bijna 6 maanden om aan te komen, kreeg de motor terug in december 2018 met een nieuwe 2018/19 motor.

Die motor ging ongeveer 100-150 mijl mee, liet een andere klep vallen; deze keer, omdat ik bekend was met het geluid, schakelde ik de motor op tijd uit om te voorkomen dat hij volledig werd vernietigd.

Terug naar DucShop; in het begin probeerde MVA NA een cilinderkop te vinden die ergens hier in eigen land was, maar na een paar dagen beviel het vooruitzicht om er een lapmiddel op te plakken niet, dus stuurde MVA een andere motor.

Ik ben er vrij zeker van dat hij hier in slechts een paar weken uit Italië aankwam - ik denk dat ik hem in 3 weken (!) terug had van DucShop!

Ik geloof dat dit een 2019-motor is.

Hij is een paar duizend mijl goed geweest, dus ik denk dat ik klaar ben om te gaan.

Hoe dan ook, veel succes, ik hoop dat je zo snel mogelijk weer op je F3 kunt stappen!

King Williams
Wauw, dat is een intens verhaal, alleen al door te denken aan wat je hebt meegemaakt. Zo zou MV met zijn klanten moeten omgaan. Ik hoop dat je motorfiets nog vele kilometers meegaat.

Wat was de oorzaak van het vallen van de klep in al die motoren? Heeft iemand dit ooit vastgesteld?? Ik ben erg benieuwd, aangezien je zoveel motoren hebt gehad en MV de claims elke keer heeft toegekend.

Discussion starter · #34 ·
Ik heb een 2014 F3 675, die het koppelingsmandprobleem had, wat betekende dat de mand een heleboel "vingers" afwierp en dat er granaatscherven in de motor rondvlogen. Omdat ik hem in 2017 nieuw kocht, viel hij nog onder de garantie in het voorjaar van 2018, toen de mand brak bij ongeveer 3800 mijl.

Die motor hield het ongeveer 100-150 mijl vol, liet een andere klep vallen; deze keer, omdat ik bekend was met het geluid, schakelde ik de motor op tijd uit om te voorkomen dat hij volledig werd vernietigd.

Terug naar DucShop; in eerste instantie probeerde MVA NA een cilinderkop te vinden die ergens hier in eigen land was, maar na een paar dagen beviel het vooruitzicht om er een lapmiddel op te plakken hen niet, dus stuurde MVA een andere motor.

Ik geloof dat dit een 2019 motor is.

Hij is al een paar duizend mijl in orde, dus ik denk dat het goed zit.

Hoe dan ook, veel succes, ik hoop dat je zo snel mogelijk weer op je F3 kunt zitten!

King Williams
Als de motor garantie heeft, moeten ze op alle mogelijke manieren ondersteunen. Maar in mijn geval is het buiten de garantie en probeer ik een nieuwe motor te krijgen. Maar als ik naar uw ervaring kijk, is de kans op herhaling van het probleem met de gevallen klep groot en mag MV zijn klant niet in zo'n gevaarlijke situatie brengen.

@kingwilliams .... Gisteren, toen ik daar was, vroeg ik Trevor hoeveel 3-cilinder motoren ze bij DucShop hadden vervangen. De jouwe is de enige (hoewel het er eigenlijk meerdere waren) !!! En ze hebben er meer dan een paar verkocht en onderhouden ..... een aantal daarvan voor racefietsen, zoals degene waarvan ik foto's heb gepost in de customisatiethread. Hij zegt dat de motoren van 2018 en later probleemloos zijn. Jouw ervaring was er echt een wilde !!! MAAR...we horen deze verhalen steeds weer op het forum.

Dus wat was de reden dat MV de motor weigerde? Ze hebben een ECU-dump op de mijne gedaan om te zien of ik de motor misbruikte. Ik zat in de 5e versnelling met 90 op een recht stuk toen mijn motor ermee ophield. De dealer beloofde niets, maar ik waagde de gok en het pakte in mijn voordeel uit, natuurlijk minus de arbeidskosten. Je kunt niet alles hebben, denk ik. Wat waren de bevindingen?

Discussion starter · #37 ·
Dus wat was de reden dat MV de motor weigerde? Ze hebben een ECU-dump op de mijne gedaan om te zien of ik de motor misbruikte. Ik zat in de 5e versnelling met 90 op een recht stuk toen mijn motor uitviel. De dealer beloofde niets, maar ik waagde de gok en het pakte in mijn voordeel uit, minus de arbeid natuurlijk. Je kunt niet alles hebben, denk ik. Wat waren de bevindingen?
In mijn geval zeiden ze dat de motor voorbij de 13500 tpm had gedraaid en ze beantwoordden geen van mijn andere vragen, zoals hoe vaak hij voorbij de 13500 tpm was gegaan, wanneer hij voor het laatst voorbij de 13500 tpm was gegaan en wat het toerental was toen de klep faalde. Maar in mijn geval ging het tot nu toe in ieder geval niet goed, ik kreeg niet wat ik had verwacht.

@kingwilliams .... gisteren, toen ik daar was, vroeg ik Trevor hoeveel 3-cilinder motoren ze hadden vervangen bij DucShop. De jouwe is de enige (hoewel het er eigenlijk meerdere waren) !!!
En ze hebben er meer dan een paar verkocht en onderhouden ..... een aantal daarvan voor racefietsen, zoals degene waarvan ik foto's heb geplaatst in de aanpassing thread.
Hij zegt dat de motoren van 2018 en later probleemloos zijn geweest. Jouw ervaring was er echt een wilde !!!
MAAR...we blijven deze verhalen horen op het forum.
Hoi, Ed!

ja, het was een echt vreemde situatie - toen ik de garantiemanager tegenkwam op COTA tijdens MotoGP 2019, om hem te bedanken voor het op de hoogte blijven van mijn situatie, bedankte hij MIJ toen ik mezelf voorstelde voor het feit dat ik hen het probleem liet oplossen en beloofde dat het zou worden aangepakt. Trevor en Mark zetten de motorfiets altijd op de brug zodra hij van mijn aanhanger af was om te zien wat er in hemelsnaam aan de hand was, want dat wilden ze weten!

ik geloof dat het klepprobleem op de eerste vervangende motor een keeper onder de emmer was die faalde of de veer brak, ik kan me het niet precies herinneren.

De tweede vervangende motor had een slechte klepgeleider en er werd misschien vermeld dat een aantal verdachte defecte exemplaren op de een of andere manier in een bak terechtkwamen waar de goede zaten, of zoiets.

Het was gewoon "mijn tijd in de ton", zoals ze zeggen, en ik was blij zo goed verzorgd te worden en te helpen de slechte motoren namens hen te verbranden, haha.

Proost!

King

• Like
Reactions: esq'z me
Hoi, Ed!

Ja, het was een echt vreemde situatie - toen ik de garantiemanager tegenkwam op COTA tijdens MotoGP 2019, om hem te bedanken dat hij bovenop mijn situatie zat, bedankte hij MIJ dat ik hen het probleem liet oplossen en beloofde dat het zou worden aangepakt. Trevor en Mark zetten de motorfiets altijd op de brug zodra hij van mijn aanhanger af was om te zien wat er in hemelsnaam aan de hand was, want dat wilden ze weten!

Ik geloof dat het klepprobleem op de eerste vervangingsmotor een keeper onder de emmer was die faalde of dat de veer brak, ik kan het me niet precies herinneren.

De tweede vervangingsmotor had een slechte klepgeleider en er werd misschien vermeld dat een aantal verdachte defecte exemplaren op de een of andere manier in een bak terechtkwamen waar de goede zaten, of zoiets.

Het was gewoon "mijn tijd in de ton", zoals ze zeggen, en ik was blij dat er zo goed voor me werd gezorgd en dat ik kon helpen de slechte motoren namens hen te verslijten, haha.

Proost!

King
OH-

En als ik op de hoogte was geweest van het koppelingsmandprobleem op de eerste motor, dan had ik hem vervangen (of laten vervangen) en ik durf te wedden dat ik nog steeds op de eerste motor zou zitten en er veel meer kilometers op zou hebben!

De informatie sijpelde ergens uit, ik was er alleen niet op tijd op gestuit.

-K

En als ik op de hoogte was geweest van het koppelingsmandprobleem op de eerste motor, dan had ik hem vervangen (of laten vervangen) en ik durf te wedden dat ik nog steeds op de eerste motor zou zitten en er veel meer kilometers op zou hebben!
Klopt... Ik was vergeten dat je eerste motor de koppelingsmand was die kapot ging... een probleem dat een terugroepactie veroorzaakte voor alle getroffen motoren... en GEEN probleem met de kleppentrein. Het waren de daaropvolgende vervangende motoren met klepproblemen.

• Like
Reactions: kingwilliams
21 - 40 of 44 Posts