MV Agusta Forum banner

Seth Laam Custom zadel voor mijn TVL

3.1K views 16 replies 7 participants last post by  wallycycle  
#1 ·
Het OEM-zadel werkt helemaal niet voor mij. Ik heb het MV comfortzadel en duozadel gekocht. Veel beter, maar ik gleed nog steeds naar voren richting de tank. Ik heb een lokale man wat schuim aan de voorkant laten toevoegen en het was veel beter, maar nog steeds niet op het ahhhhhhhhh-niveau.

Ik heb zeer goede ervaringen met Seth Laam Custom Seats op andere motoren en heb hem mijn OEM-zadels gestuurd om zijn magie te laten werken. Het resultaat is geweldig. Mijn billen en lichaam zijn nu de hele dag gelukkig.

Ik realiseer me dat motorzadels een zeer subjectief onderdeel van de motorfiets zijn; gevoel en uiterlijk. Gewoon een alternatieve optie laten zien voor degenen die niet tevreden zijn met wat ze hebben.

Laam Custom Motorcycle Seats

Image
Image
Image
Image
Image

#2 ·
Het OEM-zadel werkt helemaal niet voor mij. Ik heb het MV comfortzadel en duozadel gekocht. Veel beter, maar ik gleed nog steeds naar voren richting de tank. Een lokale man heeft wat schuim aan de voorkant toegevoegd en het was veel beter, maar nog steeds niet op het ahhhhhhhhh-niveau.

Ik heb zeer goede ervaringen met Seth Laam Custom zadels op andere motoren en heb hem mijn OEM-zadels gestuurd om zijn magie te laten werken. Het resultaat is geweldig. Mijn kont en lichaam zijn nu de hele dag gelukkig.

Ik realiseer me dat motorzadels een zeer subjectief onderdeel van de motorfiets zijn; gevoel en uiterlijk. Gewoon een alternatieve optie laten zien voor degenen die niet tevreden zijn met wat ze hebben.

Laam Custom Motorzadels

View attachment 500649 View attachment 500650 View attachment 500651 View attachment 500652 View attachment 500653
Hoi!!
Hebben ze je zadel aangepast of is het een gloednieuw zadel? Ook.... Prijzen als ik mag vragen? Bedankt

#5 ·
Hallo!!
Hebben ze je zadel aangepast of is het een gloednieuw zadel? Ook.... Prijzen als ik het mag vragen? Dank u
Ik heb Seth mijn OEM voor- en achterzadel (kontkussen verwijderd) gestuurd. Hij heeft de voorkant volledig opnieuw opgebouwd en beide zadels met leer bekleed. $649. Als ik voor vinyl had gekozen, zou het $499 zijn geweest.

Ter vergelijking met enkele andere populaire Amerikaanse m/c-zadelbouwers die met de OEM-zadels (pannen) werken; BMS (Bill "Rocky" Mayer) zou $695 vragen voor alleen het voorzadel in leer. Russell Day Long $735. En Mr. Ed's beginnen bij $500 (vinyl).

#6 ·
Weet iemand nog dat de TVL-zitting verlaagd en opnieuw gedaan werd voor comfort? Ik denk dat het 2020 of 21 was.

@wallycycle Welk jaar is uw TVL? Ik heb Russell Day Long-zittingen op twee vorige motoren (een Kawasaki en een KTM) gezet, maar ik was verrast te ontdekken dat mijn 21 TVL-zitting behoorlijk goed was. Goed genoeg voor dagen van 500 mijl en 10 dagen achter elkaar toeren. Om eerlijk te zijn, het is de beste OE-zitting die ik heb geprobeerd, hoewel het zeer subjectief is.

Ik heb goede dingen gehoord over Laam-zittingen. Hoeveel mijlen heeft u op uw TVL Laam-zitting?

Een woord van waarschuwing. Ik probeerde een Rocky Mayer-zitting en hij kon hem niet comfortabel maken. Hij zag er geweldig uit, maar comfort is alles. Na 2 pogingen stuurde ik hem naar Russell en ze hebben geweldig werk verricht.

#7 ·
Weet iemand nog dat de TVL-zitting verlaagd en opnieuw gedaan werd voor comfort? Ik denk dat het 2020 of 21 was.

@wallycycle Welk jaar is uw TVL? Ik heb Russell Day Long-zittingen op twee vorige motoren (een Kawasaki en een KTM) geplaatst, maar ik was verrast te ontdekken dat mijn 21 TVL-zitting behoorlijk goed was. Goed genoeg voor dagen van 500 mijl en 10 dagen achter elkaar toeren. Om eerlijk te zijn, het is de beste OE-zitting die ik heb geprobeerd, hoewel het zeer subjectief is.

Ik heb goede dingen gehoord over Laam-zittingen. Hoeveel mijlen heeft u op uw TVL Laam-zitting?

Een waarschuwing. Ik probeerde een Rocky Mayer-zitting en hij kon hem niet comfortabel maken. Het zag er geweldig uit, maar comfort is alles. Na 2 pogingen stuurde ik hem naar Russell en ze hebben geweldig werk geleverd.
Mijn TVL is modeljaar 2016.

Ik heb vorige week mijn Laam-zitting ontvangen en hij is geweldig uit de doos. Tot nu toe slechts een rit van 190 mijl. Als de ervaring met zijn zittingen (SFV4, Z H2) een leidraad is, wordt het alleen maar beter met kontmijlen.

Ik heb in het verleden drie Rocky Mayer ride-in zittingen gehad. Eén was geweldig. Eén redelijk goed en één niet zo goed. Ik ging terug om de niet zo goede te laten aanpassen en kon hem alleen maar oké krijgen. Het was de houding die ik kreeg over de herbouw die het mijn laatste bezoek maakte.

Op andere motoren heb ik echt goede resultaten gehad van ride-in zittingen bij Corbin in Hollister. Ze nemen zoveel tijd als je nodig hebt/wilt. Geen enkele druk om af te maken. Ik maak meerdere testritten op een lus van 15 minuten totdat ik tevreden ben. Bij één gelegenheid, na een maand of zo, was het gewoon niet perfect, dus ging ik terug. Ze werkten aan twee aanpassingen/testritten totdat ik het zo had als ik wilde. Geen kosten. Corbin bouwt alleen zittingen van hun eigen pannen. Als ze er een voor de TV hadden gehad, was ik waarschijnlijk die route gegaan.

De enige motor waarop ik heb gereden met een OEM-zitting die me beviel, is verrassend genoeg een '07 Fireblade (CBR1000RR). Maar zoals je zegt, zadels zijn echt subjectief.

#11 ·
Maakte het de zitting hoger of lager?
Ik heb de zitting iets hoger laten construeren voor beencomfort, samen met mijn verlaagde voetsteunen. Elke zitting die uitkomt (tractorstijl) zal hoger aanvoelen, omdat het iets moeilijker wordt om van de zijkanten af te glijden. Russell Day Longs zitten aan de extreme kant van deze stijl, Lamm en dan BMS. Corbin-zadels zijn qua vorm veel platter.

#10 ·
De meeste van deze bouwers zullen om foto's vragen van u zittend op het zadel (voeten op de voetsteunen en de grond) die u hen zult sturen. Op basis van die foto's en uw verzoek zullen ze de zitting verhogen of verlagen. De meesten zullen één aanpassing gratis doen.

De Laam-zitting ziet er geweldig uit. Ik ben nog steeds dol op mijn Day-Long-zitting. Gripper vinyl bovenop om te voorkomen dat ik beweeg en ik heb net 12 dagen lang 7 tot 8 uur in het zadel gereden en was de hele tijd comfortabel.

#12 ·
Ik heb nu 3-4K mijl op de Lamm-zitting. Nog steeds erg comfortabel.

Na het starten van deze thread heeft BMS in 2024 twee zadels voor mij gebouwd. Aprilia Tuareg en Yamaha MT-10. Rocky is een paar jaar geleden overleden en nu is Adrian, die alle zadels bouwde, zelfs toen Rocky er nog was, een eenmanszaak. Het is heel gemakkelijk om met hem samen te werken, in tegenstelling tot zijn voormalige baas. Hij gebruikt voorgevormde "blanks" om de basisvorm te creëren en bouwt deze dan van daaruit op, door materiaal weg te halen of toe te voegen. De blanks zijn allemaal een beetje verschillend in grootte en dichtheid om tegemoet te komen aan de behoeften van de rijder. Beide BMS-zadels waren ride-ins, maar ik zou niet aarzelen om Adrian een mail-in te laten doen, want zijn communicatieve vaardigheden zijn uitstekend. Hij luistert al tientallen jaren naar de klachten van rijders over wat er mis is met hun OEM-zadel en kan dat vertalen in een goed resultaat. Hij biedt ook kortingen voor veteranen/eerstehulpverleners.

Als ik moest kiezen tussen Seth Lamm en BMS (Adrian), zou het neerkomen op de vorm van de zitting die ik wil. Het vergelijken van de onderstaande foto's met de foto's van de Lamm-zitting aan het begin van deze thread zal dit uitleggen. Alle zadelbouwers hebben hun eigen handelsmerkformule die voor hen werkt.

https://www.legendarybms.com/

#13 ·
Erg leuk.

Ik heb 2 Russells gehad, een daarvan heb ik 45.000 mijl gereden voordat ik de motor verkocht. Hij was nog steeds goed.

Een van de zonen heeft mijn TVL-zadel gedaan. Het was een horrorshow. Het was voor mij in ieder geval minder comfortabel dan het originele MV-zadel. Zelfs de "aanpassing" was slecht. Daarna heb ik de boel gewoon naar Russell gestuurd en ze zijn opnieuw begonnen.

Ik ben blij dat het Laam-zadel voor jou werkt. Ik zou in de verleiding komen om hem de volgende keer dat ik een zadel nodig heb, te proberen.

#14 ·
Erg mooi.

Ik heb 2 Russells gehad, een die ik 45.000 mijl heb gereden voordat ik de motor verkocht. Hij was nog steeds goed.

Ik heb een van de zonen mijn TVL-zadel laten doen. Het was een horrorshow. Althans voor mij was het minder comfortabel dan het originele MV-zadel. Zelfs de "aanpassing" was slecht. Daarna heb ik de rommel gewoon naar Russell gestuurd en ze opnieuw laten beginnen.

Ik ben blij dat het Laam-zadel voor jou werkt. Ik zou in de verleiding komen om hem de volgende keer dat ik een zadel nodig heb, te proberen.
Ik heb van meerdere bronnen gehoord dat Seth Laam vroeger voor Russell Day Long werkte. Vandaar de vergelijkbare vorm. Seth's zadels zijn niet zo "tractorachtig". Seth woonde/werkte vroeger in de NorCal Shasta Lake-regio waar Russell zich bevindt. Seth is sindsdien verhuisd naar West Virginia.
https://www.laamseats.com/