MV Agusta Forum banner

1 - 20 of 43 Posts

·
Registered
19 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Dear Friends:

Hello, I´m Milton from Uruguay. I have a F4 MY 2010, with 3 years sitted on the dealer. Currently the bike has 200 miles and I have this problem. If I full twist the throttle from low rpm´s on any gear, when the engine arrives at 5500 rpm they run on 3 cylinders. If I twist slowly the throttle, the engine increases normal the rpm´s to 8000 or plus. The problem its only present when I full twist the throttle from low rpms and the cut is at 5500 rpm.

Do you have an answer to this problem? I´m disappointed with this.

Many thanks in advance.

Milton

·
Registered
1,726 Posts
1st, welcome to MV Forum
2rd, Congrats to you get new bike
3th, bring the bike back to dealer let the mechanic test ride them and work on it.
if this is new bike don't bring all the trouble to your self cause it still warranty up to 2yrs
Good luck and Welcome

·
Registered
19 Posts
Discussion Starter #3
1st, welcome to MV Forum
2rd, Congrats to you get new bike
3th, bring the bike back to dealer let the mechanic test ride them and work on it.
if this is new bike don't bring all the trouble to your self cause it still warranty up to 2yrs
Good luck and Welcome
Thank you Phil, do you have an idea of the possible causes of the problem.

Regards.

·
Registered
1,726 Posts
Thank you Phil, do you have an idea of the possible causes of the problem.

Regards.
Here are might be a problem on your bike,
spark plug
exhaust valve

as I stated, bring it back to your dealer let them test ride and work on it.

·
Registered
175 Posts
Bienvenido al foro

Te felicito por la compra de tu nueva moto y te doy la bienvenida al foro. Como te dice el Phil llévala de vuelta donde la compraste y que la arreglen por la garantía. Suena como algo simple así que no te preocupes mucho. Cuando te la devuelvan disfrutatela estas motocicletas son una obra de arte.

·
Vendor
5,154 Posts
OK,I get it now Donsy:stickpoke,biopsy's today more skin cancers on the face.This will be the death of me.:bawling:

·
Registered
1,085 Posts
Bienvenidos Milton - Soy originalmente de Buenos Aires, resido en California y soy el Dueno de GP Racing, si te puedo ayudar, escribime cuando quireas. Puede ser tambien el sensor del acelerador, el dealer es la mejor solucion.

Un abrazo!
Alex

·
Registered
1,085 Posts
Milton - I was talking with a good friend of mine, Alejandro from Florida and he brought up a good point, It could be a sensor that the bike has to read the inclination of the bike, call me tomorrow and I will explain! The other possibility is the flap that opens and shuts inside the exhaust pipe. I'm leaning towards the Inclination Sensor.

Take care!
Alex

·
Registered
1,085 Posts
Hola Milton - Un placer haber hablado con vos hoy. Estube hablando con un cliente y grand amigo Alejandro, vive en Florida, pero es originalmente de Colombia, y me parecio interesante que haya pensado en el Sensor de Inclinacion. Alejandro es extremedamente educado con respecto a todos los aspectos de las MV Agustas entre otras cosas y me ha ayudado a mi muchos otros con sus conocimientos. lee y mira las fotos que me mando para ayudarte! Sugiere lo desconectes temporariamente y pruebes la moto para probar si ese el el problema. Dejanos saber los resultados! El Sensor esta debajo del tablero instrumental.

Un abrazo!
Alex

Hi Milton - Nice talking to you today. I was talking to a customer and good friend Alejandro, who lives in Florida but is originally from Colombia, and I found it interesting that he thought of the Tilt Sensor. Alejandro is extremely knowledgable regarding all aspects of the MV Agusta's among other things and helped me many times before with his knowledge. Read and take a look at the photos that he sent me to help you! He suggests temporarily disconnecting it and try the bike to test if that is the problem. Let us know the results! The Sensor is located below the dashboard.

Best!
Alex

Attachments

·
Registered
18 Posts
Hola amigo Uruguayo y Alex!!!
Soy Alejandro.
La teoría es la siguiente: la función de dicho sensor es notificar al ECU el ángulo de inclinación y fuerza cinética, para controlar la estabilidad moto cuando se encuentra entrando en una curva; bajo estas circunstancias si se abre el acelerador abruptamente la moto va a derrapar o deslizarse poniendo en peligro al piloto luego el ECU no permite que se acelere abruptamente en estas circunstancias, solo permite subir las revoluciones progresivamente!
Tal vez si este sensor esta averiado o esta enviando una falsa información de inclinación al ECU, sin importar que la moto este totalmente vertical, el ECU actuará limitando la aceleración!
Si desconectas este sensor y se prueba la aceleración con la moto normalmente vertical, podrás descartar si es o no el problema!

·
Registered
18 Posts
Translation to English
Hello my friend from Uruguay(Milton) and Alex!
I'm Alejandro.
This is the theory : the function of the Tilt's sensor is to notify the ECU the tilt angle and kinetic force in order to control the bike's stability when is entering a curve, under these circumstances if the throttle is opened abruptly, the bike will skid or slide leaving in danger the pilot, so the ECU try to correct this and does not allow to accelerate sharply in these circumstances, only allows the revs up gradually!
Maybe if this sensor is faulty or is sending false tilt's information to the ECU, regardless of whether the bike is fully upright, the ECU will act limiting the acceleration!
If you disconnect the sensor and test the acceleration with the bike upright normally, you can rule out whether or not the problem!

·
Registered
19 Posts
Discussion Starter #15
Estimados Alex y amigos del foro:

Muchas gracias por preocupase por el problema de mi F4 MY2010. Hoy sali a probarla y la falla se reitero como antes. Tome tu sugerencia de considerar la valvula del escape y me puse a observarla. Cuando pongo en contacto la moto en ocasiones se mueve y en otras no. La acelere en vacio y nunca vi moverse a la valvula. Obviamente no la he podido mirar andando ya que me caeria jaja!. Quizas ustedes me puedan ayudar en cuanto a saber si al acelerarla en vacio la valvula (los resortes) giran si o no. La falla ocurre a diferentes rpm pero siempre que acelere bruscamente la moto a fondo, trepa un poco de vueltas y enseguida entra a ratear. Cuando la acelero lenta y progresivamente trepa bien en vueltas y la he llevado hasta 9000-10000rpm sin problemas.

Ojala sea la maldita valvula ya que no seria tan problematico de solucionar. El lunes intentare lubricarla con unas gotas de aceite a ver que sucede.

Cualquier ayuda u opinion que quieran sugerirme bienvenida!.

Muchas gracias amigos del foro!

Regards

Milton

·
Registered
14,209 Posts
?

the tip over sensor,
shuts the motor off when you crash thats it

no GPS, no force measurement ......just a ball and contacts

·
Super Moderator
22,070 Posts
Translation to English
Hello my friend from Uruguay(Milton) and Alex!
I'm Alejandro.
This is the theory : the function of the Tilt's sensor is to notify the ECU the tilt angle and kinetic force in order to control the bike's stability when is entering a curve, under these circumstances if the throttle is opened abruptly, the bike will skid or slide leaving in danger the pilot, so the ECU try to correct this and does not allow to accelerate sharply in these circumstances, only allows the revs up gradually!
Maybe if this sensor is faulty or is sending false tilt's information to the ECU, regardless of whether the bike is fully upright, the ECU will act limiting the acceleration!
If you disconnect the sensor and test the acceleration with the bike upright normally, you can rule out whether or not the problem!
I like your thinking Alejandro. Will the bike run with it disconnected or do you have to bridge some of the wires out? Have you had one of these sensors open ?

the tip over sensor,
shuts the motor off when you crash thats it

no GPS, no force measurement ......just a ball and contacts
They're not even a ball and contact's in our older MV's Noel.

·
Registered
14,209 Posts
They're not even a ball and contact's in our older MV's Noel.
quite true ......there's no "tip over sensor" on my '05 F4,
but there is on my '03 built Aprilia RSVR

how many wires come out of this sensor?

they're talking it does traction control.....really?

that's built into the new ECUs you need differential wheel speed (like ABS) and an accelerometer/GPS......trust me even MV isn't stupid enough to put part of it on the the end of a wire,
its built into the ECU

1 - 20 of 43 Posts