MV Agusta Forum banner

Ładowarka akumulatorów MV

1 reading
18K views 37 replies 15 participants last post by  esq'z me  
#1 ·
Witam wszystkich.
Kupiłem właśnie ładowarkę do akumulatorów MV Agusta. Wtyczka po stronie motocykla ma dwupinową wtyczkę. Wtyczka pod siedzeniem we wszystkich trzech moich F4 gen1 ma trzy piny. Przeprowadziłem kontrolę woltomierzem na wtyczce na motocyklu i nie pokazuje ona żadnego napięcia, czego bym się spodziewał, gdyby była podłączona do akumulatora. Więc, co się tu dzieje, faceci?
 
#6 ·
Jaki rower? Czy podłączyłeś ładowarkę do innych rowerów? - To nie wygląda na złącze ładowarki - (zwykle 2 przewody) i zdecydowanie powinno pokazywać 12 V+, jeśli jest podłączone do akumulatora. Używam ładowarek c-tek do wszystkich moich rowerów i jestem z nich bardzo zadowolony - potrzebujesz specjalnej, jeśli używasz baterii litowej
 
#7 ·
Jaki rower? Czy podłączyłeś ładowarkę do swoich innych rowerów? - To nie wygląda na złącze ładowarki - (zwykle 2 przewody) i zdecydowanie powinno pokazywać 12 V+, jeśli jest podłączone do akumulatora
Używam ładowarek c-tek do wszystkich moich rowerów i jestem z nich bardzo zadowolony - potrzebujesz specjalnej, jeśli używasz baterii litowej
Oto zdjęcie ładowarki i wtyczki na jej końcu, która łączy się z rowerem.
Image
Image
 
#9 ·
Mój motocykl jest inny i znacznie nowszy, więc może być inny, ale mam 2 wtyczki pod siedzeniem - jedną do ładowania akumulatora i jedną, jak myślę, do portu diagnostycznego.
Złącze, które pokazałeś na zdjęciu, nie wygląda dla mnie na złącze do ładowania akumulatora. Spodziewałbym się 2 przewodów, a nie 3.
 
#10 ·

Wyszukaj kolejną wtyczkę z tylko 2 przewodami. Podejrzewam, że ten, który pokazałeś, to złącze diagnostyczne.
 
#11 ·
Dzięki za to Revhead i Rich8. Jest jeszcze jeden zaślepiony wtyk pod prawym udem jeźdźca, przy akumulatorze, ale to również trzyprzewodowy. Ile zaślepionych wtyków jest w MV? Przyjrzę się jutro dokładniej, tutaj jest 20:30.
 
#14 ·
Ta 3-przewodowa wtyczka jest do diagnostyki.
 
#16 ·
Cześć chłopaki, Cóż, właśnie spędziłem ostatnią godzinę z jasnym światłem inspekcyjnym, z 05 1000 na stojaku roboczym, zdejmując i rozbierając rzeczy i nie mogę znaleźć zaślepionego dwupinowego złącza. Przejrzałem wszystko od spodu i wokół ECU aż do alternatora i tyłu silnika. Nie mogę znaleźć zaślepionej dwupinowej wtyczki. Następny postawię jeden z 750 i zobaczę, co mogę na nich znaleźć, jeśli w ogóle coś.
 
#17 ·
@ogrilp400 - MOŻESZ JUŻ PRZESTAĆ SZUKAĆ Uwielbiam, gdy ignorancja daje mi w kość. To sprawia, że jestem pokorny. Moje przekonanie, że wszystkie motocykle F4 miały połączenie do ładowania akumulatora, zrodziło się z mojej ignorancji, a ta z braku potrzeby wiedzy. Widzisz, jako standardową praktykę zawsze instalowałem Battery Tender Pigtail (złącze SAE) we wszystkich moich motocyklach, z wyjątkiem mojego B3 800RR. To zniwelowało potrzebę szukania złącza, które MV instaluje do ładowania akumulatora...W MOTOCYKLACH Z ROCZNIKA 2007 I PÓŹNIEJ!!!

Przeglądałem instrukcje części i instrukcje serwisowe dla F4 od 2000 roku do momentu, w którym odkryłem, że złącze zostało dodane dla roku modelowego 2007 w F4 1000R, F4 312R i F4 312RR.

Zobacz strzałkę poniżej:
Image
 
#21 ·
@ogrilp400 - MOŻESZ PRZESTAĆ SZUKAĆ TERAZ Uwielbiam, gdy ignorancja kopie mnie w tyłek. To sprawia, że jestem pokorny. Moje przekonanie, że wszystkie motocykle F4 miały połączenie do ładowania akumulatora, zrodziło się z mojej ignorancji, a to z kolei z braku potrzeby wiedzy. Widzisz, jako standardową praktykę, zawsze instalowałem Battery Tender Pigtail (złącze SAE) na wszystkich moich motocyklach, z wyjątkiem mojego B3 800RR. To zniwelowało potrzebę szukania złącza, które MV instaluje do ładowania akumulatora...W MOTOCYKLACH Z ROCZNIKA 2007 I PÓŹNIEJ!!!

Przeglądałem instrukcje części i instrukcje serwisowe dla F4 od 2000 roku do momentu, w którym odkryłem, że złącze zostało dodane dla roku modelowego 2007 w F4 1000R, F4 312R i F4 312RR.

Zobacz strzałkę poniżej:
View attachment 488914
Nie widziałem twojego innego postu nad moim, w którym wskazałeś, że obwód ładowania wychodzący z alternatora to wtyczka do ładowania. Problem polegał na tym, że nie miał uziemienia. Jak ten na poście z 2007 roku.
 
#18 ·
Jest to oddzielny przewód na moim 910R, dostarczony z instrukcją dla dealera do zainstalowania podczas dostawy wstępnej, gdy podłączają akumulator.
 
#20 ·
Myślę, że mój SPR F4 również przyszedł z tym "zestawem".... W dokumentach, które otrzymałem, gdy go kupiłem, były instrukcje instalacji od MV do dealera/właściciela.
 
#22 ·
Po doświadczeniach z ładowarką fabryczną do akumulatorów dostarczoną z moim nowym '17 Ducati Desert Sled i po rozładowaniu akumulatora do tego stopnia, że nie mogłem uruchomić motocykla na stacji benzynowej, nie mam zbytniego zaufania do tego, co "inżynierowie" w fabryce wymyślają. W końcu przyznali, że był podstawowy problem z okablowaniem, a rozwiązaniem było zainstalowanie przewodu od jednostki "Battery Jr." bezpośrednio do akumulatora i zignorowanie portu UBS (lub czegokolwiek innego pod siedzeniem) oraz wyrzucenie ładowarki "Ducati" do kosza na śmieci (oczywiście dostęp do dealera wiązał się z podróżą w obie strony o długości 750 mil - ale i tak miało się to wydarzyć, aby wykonać początkowy serwis). Wszystkie moje motocykle, Duc, F4-1000R i Bonneville, pozostają podłączone do własnych Battery Jr., które są na timerze, więc są włączone tylko przez około 3 godziny/12 godzin (np. od 1:30 do 4:30, rano i po południu). Od tego czasu nie miałem żadnych problemów.
 
#23 ·
No cóż, chłopaki, po dokładnym przeszukaniu pod siedzeniem i ECU w Gen 1 F4s, mieliście rację, nie znaleziono wtyczki ładowania. Więc nie pozostało nic innego, jak zrobić własną. Naprawdę nie lubię niechlujnego okablowania, więc wtyczki podłączyłem do akumulatora bardzo starannie. Zrobiłem trzy, jeden jest zamontowany, dwa do zrobienia.
 

Attachments

#30 ·
Witaj,
Mam pytanie związane z ładowarką MV; czy ładowarka Ducati może działać na naszym MV, kabel adaptera wydaje się bardzo podobny?
Dlaczego miałaby nie działać??? Ten sam typ akumulatora wymaga tego samego typu ładowarki. Ducati nie produkuje "specjalnej" ładowarki do swoich motocykli. Kupują ją z półki od dostawcy i etykietują ją...tak samo jak MV Agusta.
 
  • Like
Reactions: JeremyMoscow
#31 ·
Mój '05 F4 ma wiązkę CTEK z diodową sygnalizacją napięcia i osłoną złącza podłączoną do akumulatora oraz ładowarkę CTEK na timerze, działa dobrze.
 
  • Like
Reactions: JeremyMoscow
#33 ·
MV Agusta używa złącza AMP Superseal 1.5 do ładowarki (a przynajmniej w motocyklach pierwszej generacji). Byłoby miło, gdyby szybkozłącza ładowarek akumulatorów były znormalizowane, ale tak nie jest. Używam ładowarek NOCO Genius i ładowarek Optimate..... Robię własne adaptery.
Oto źródło złączy AMP (i prawie wszystkich innych, których możesz chcieć)
 
#37 ·
Ożywianie starego wątku.

Kupiłem właśnie swój dragster 800rr i zastanawiam się, jak działają światła na ładowarce. Co oznacza migające zielone światło i czy światło kiedykolwiek świeci ciągłym światłem?

Używam zdjęcia kogoś innego z tego wątku, ale to jest ładowarka, którą mam
Image
 
#38 ·
Miga do pełnego naładowania, a następnie świeci światłem ciągłym. A TERAZ..... przedstaw się w poście w sekcji Nowi członkowie. Dziękuję.