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I toke LUCA's interview by www.skaluca.com
Naturally in Italian.
GO LUCA GO!GO MV GO!!!!
pier

23 Ottobre 2006



... tanto poi torno ! :)


Ecco l'ultima intervista fatta per Specialmag.it...


"In una intervista esclusiva rilasciata a SpecialMag il Campione Italiano Superstock 1000 Luca Scassa racconta la sua stagione e rivela i particolari di un accordo con Eraldo Ferracci per correre in America nel 2007.

Scassa è stato protagonista assoluto della stagione 2006 ma con alcuni
episodi che lo hanno deluso profondamente. Scopriamo insieme
dall'intervista le motivazioni che lo spingono ad emigrare in America.




Perché tanta delusione?

"La storia è un po' lunga, lo scorso anno potenzialmente andavo già
così, ma per metà stagione non ho avuto una moto competitiva anche se
molti ritenevano che il problema fossi io. Mi sono quindi voluto
mettere in discussione e sul finire di Campionato ho ricevuto un mano
dalla Yamaha Italia e dal team Lorenzini by Leoni, condizionato
all'aiuto in pista a Roccoli nell'Italiano e nel mondiale.

Ho fatto quello che ho potuto e dimostrando che so guidare, ma ho
rifiutato l'offerta di correre nel Team Italia e, da quel momento, mi
sono piovute addosso un sacco di critiche. Ho accettato la sfida Mv
Agusta: volevo lavorare direttamente con una casa costruttrice, intuivo
un grande potenziale umano nell’azienda e vedevo delle grandi
possibilità per il mio futuro. Questa decisione mi ha però messo tutti
contro vista la disastrosa stagione 2005 della casa varesina. Prima mi
davano per finito, poi in molti hanno insinuato che fossimo dei
disonesti perché, secondo loro, la moto era fuori dallo spirito della
Superstock: insomma, per tutta la stagione mi è sembrato di correre
contro tutto e tutti."



Anche il team non ti ha reso le cose semplici?

"Il team ha fatto i suoi errori, ma quelli ci stanno. Il clima
all'interno della squadra è stato molto pesante per tutta la stagione.
L'inizio sprint di Badovini di fronte ai miei piazzamenti è stato
pesantemente criticato sia dall’interno del Team che da persone esterne
inconsapevoli della situazione.

Sono stato pesantemente messo in discussione tante volte ed ho dovuto
lottare per imporre le mie scelte e i miei uomini. Devo dire, però, che
ne esco più forte, come uomo e come pilota. Anche l’Azienda credo che
abbia imparato molte cose dai problemi che sono sorti durante la
stagione: questa cosa mi rende molto felice perché si sta creando un
rapporto molto stretto."



Ci sono state molte polemiche in seguito alla squalifica di Imola: tu come la vedi?

"Io ho fatto la mia parte, dopo 10 giri avevo 5'' di vantaggio.
Quella gara io l'ho vinta in pista senza nessun aiuto da un cronometro
assolutamente ininfluente. Come termine di paragone vedo bene i
parapolvere di Corti a Vallelunga, solo che lui si trova in un'altra
posizione federale ed è stato riammesso immediatamente. Per il resto
accetto la decisione e aspetto l'esito del ricorso con la coscienza in
pace: il cronometro, comunque, parlava chiaro!"



Due rimonte dall'ultima fila per errori non tuoi, non ti sei sentito preso in giro dalla tua squadra?

"Io faccio il pilota, il mio lavoro è dare il gas a quattro mani.
Certi episodi non mi sono certo piaciuti, ma mi sono galvanizzato in
quelle rimonte, ho dato tutto me stesso e, come dicevo prima, ne sono
uscito più forte. Credo che molta gente abbia iniziato a conoscermi ed
apprezzarmi anche per quelle imprese… e poi che goduria passarne 24 in
1 giro!



Si è parlato molto di un interessamento di Fogarty nei tuoi confronti. E' vero?

"Credo che questo sia un mondo in cui si parla troppo. In questo
finale di stagione, a detta dei giornalisti, dovrei aver firmato almeno
quattro contratti. La realtà è molto diversa, con Fogarty l'unica che
ci siamo incontrati è stato sul podio per la premiazione della vittoria
a Brands Hatch. Mi fa molto piacere che lui mi stimi come pilota, ma
non abbiamo mai parlato di correre insieme nella prossima stagione. Non
lo conosco personalmente, ma di certo è un idolo della mia infanzia e
sapere che punterebbe qualcosa su di me mi gratifica."



Quindi la scelta di Ferracci....

"Ho conosciuto Mr. Ferracci a Monza e mi è piaciuto subito. Un
appassionato, competente e determinato. Penso sia una grande occasione
per diventare un professionista vero, staccarmi da tante cose che
rimarranno qua e tornare più preparato e più forte, pronto per la
Superbike."



Allora in bocca al lupo per la tua nuova avventura:

Crepi… vi terrò informati giorno per giorno sul mio blog: www.skaluca.com. Ci tengo ai miei tifosi! E per chi mi conosce… ROCK!



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skaluca said:
DID ALL OF YOU WANT TO LEARN ITALIAN!?

Here it is!!!! hahahahahaha

In my blog there is also a Video of last Saturday with the factory Husqvarna Supermotard.. ;)

Take a look!!
I don't think that any one will learn Italian so quickly... so here is my contribution :) Great video, Luca... rosico come un castoro ;-)


----------translation---------------
... anyway I'll be back! :)

Here is the last interview for Specialmag.it

"In an exclusive interview for Specialmag.it the Italian Champion STK 1000 Luca Scassa tells about
last season and uncovers details of an agreement with Eraldo Ferracci to compete in USA in 2007 season.

Scassa has been the main character in 2006 season but some episodes deeply disappointed him. Let's see together
in this interview the reasons which makes him decide to go to USA.

Q-Why so much disappointment?

A-It's a little bit long to explain, even in 2005 I were potentially so quick as in 2006
but until half season my bike was not competitive even though many thought I was the problem.
I accepted then to prove it wasn't and by the end of the season I got some help from Yamaha
Italy and team Lorenzini only with the condition I had to help Roccoli both in Italian and
World Championship.
I did what I could showing in the meantime that I am a good rider, but then I decided to
refuse an offer to race in Team Italia: from that moment on i've been criticized many times.
I accepted the challenge offered by MV Agusta: I reaaly wanted to work side by side with a
manufacturer, I foresaw a great human potential in the company and great opportunities for
my future. Unfortunately this decision put anyone against me because of the disastrous 2005
season of MV. Someone told I was finished as a rider, then others that we were unfair because
in their opinion the bike was not conforming to Superstock spirit: well, all season long it
seemed to me I raced against anyone and anything.

Q-didn't your team too put it easy for you?

A-My team made some mistakes, but that's normal. The atmosphere inside our team has been hard for
during all season. Badovini's brilliant beginning compared to mine has been strongly criticized
either inside or outside team from people who didn't know what the situation was like.
I've been discussed and critricized so strongly and often and I had to struggle to impose
my choices and my partners. I must admit that now I have grown stronger through all this,
stronger as a pilot and stronger as man too. Even MV Agusta, I think, could learn many things
during this season: this makes me happy because in this way a very close partnership is growing.

Q-There have been many controversies after Imola disqualification: what do you think about it?

A-I made what I had to do, after 10 laps I had 5 seconds on closest followers. I won that race
on track and without any help from an uninfluent chronometer. As a comparison I think that
Corti's dust covers in Vallelunga were the same thing, but he was in a different condition about
federation and has been requalified at once. I accept the decision and wait the outcome in peace
with my conscience: lap timings spoke clearly enough.

Q-Twice started from last row and forced to rise from bottom to top not for your faults: didn't you
feel fooled by your team?

A-I am a rider and my job is opening throttle to the limit; I didn't like some episodes but I was
very excited during those races, I gave anythig I had and as I told before, I went out stronger.
I think that many people began to know and appreciate me even for that... and besides it has been
such a delight to pass 24 bikes in a single lap!

Q-There have been many roumors about Fogarty being interested to you: is it true?

A-I think that in our environment gossip is always too much. In this season final, according to
newspapers, I should have signed at least 4 contracts. The truth is different, the only time I met
Fogarty was on Brands Hatch podium for prize ceremony after my victory.
I am very pleased by his esteemation as a rider but we never talked about
my next season in his team. I don't know him personally but he's been an idol
in my childhood and knowing he would bet something on me if gratifying.

Q-So what about your choice for Ferracci?

A-I knew Mr Ferracci in Monza and I liked him at once. A real "fan" and a competent
and strong-willed person. I think this is a great opportunity for me to become a
real "pro", leaving many things here and coming back more trained and stronger, ready
for World SBK

Q-So we wish you all the best for your new adventure

A-Thank you, I'll keep you updated day by day through my blog: www.skaluca.com.
I am very interested to keep in touch with my supporters! : and for those who know me: ROCK!
 

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MorganChane said:
I don't think that any one will learn Italian so quickly... so here is my contribution :) Great video, Luca... rosico come un castoro ;-)

ROCK!
Thank you MorganChane!



pigiolino said:
It's true!!!!
Fantastic Luca!!!!
What about my work???? :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
pier

Hi Pier,

Is it you with the video camera? Great work for us and all Luca fans, thank you!
 

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