MV Agusta Forum banner

1 - 6 of 6 Posts

·
Ambassador / 007 , , Waiting for new bike
Joined
·
6,135 Posts
Discussion Starter #1
Bye Luca!!!!!
USA will be onorate to have YOU!!!!
YOU ARE THE BEST!!!
Pier
2 Ottobre 2006



Che casino!


Ieri la gara di Imola è andata benissimo...
Sono riuscito a mettere a posto la moto insieme a Franco Gubellini e a tutto il team in modo da permettermi di riuscire a tenere un ritmo elevato fino all'ultimo giro.
Le gomme della Coppa del mondo sono delle normali SC2 e quindi c'è molto lavoro da fare per poter girare in 54 di passo in una pista come Imola!

Fino dal Venerdì abbiamo girato fortissimo e sono sempre stato in cima alla classifica. La gara poi è stata dominata... 1'' di vantaggio dopo 1 giro, 2 secondi e mezzo dopo 3 giri... 5 secondi dopo 10 giri... inutile continuare a rischiare fino al 12° e ultimo giro: ho rallentato gli ultimi 2 giri e mi sono portato a casa una vittoria incredibile con un pubblico impressionante e molto caldo ( complimenti a tutti... eravate anche voi parte dello show!!! )






Dopo la gara però sono stato squalificato per una presunta irregolarità nella moto: la moto era completamente a posto, solo che montavo in aggiunta un cronometro che in tempo reale mi segnala i tempi sul giro. Il 90% dei piloti lo usano, è uno strumento di lavoro come sono le forbici per il parrucchiere o la penna per la segretaria.
Il regolamento dice in sostanza che non possono essere aggiunte componenti come computers, acquisizione dati ecc... sulla moto. L'unica cosa strana è che dall'inizio del campionato noi utilizziamo questo sistema ( come molti altri ), che nessuno ha mai detto niente ma soprattutto che lo usano quasi tutti!

La squalifica, giusta o ingiusta che sia, oramai c'è e rimarrà.

Ma io ho ancora in testa tutto il lavoro che abbiamo fatto questo week end, tutte le nozioni tecniche che Franco (FG Suspension ) mi ha dato quest’ anno e tutte le modifiche che abbiamo fatto alla moto. Ho ancora in testa il distacco sugli inseguitori che aumentava, tutte quelle persone che si alzavano in piedi quando arrivavo nel giro d'onore e la folla sotto al podio... ho ancora in testa l'inno di Mameli che suona... e i miei amici che saltavano dalla gioia...
Ma soprattutto ho ancora in testa tutte le cose che mi dicevano ad inizio campionato, che la MV non è una moto per correre, che è solo da vetrina, che non avrei mai potuto vincere e che per la mia scelta ero un pilota FINITO.
Se guardo indietro e vedo tutto il lavoro svolto mi viene da sorridere, e sono onorato di aver portato questo gioiello in cima alla classifica del Campionato Italiano. Stavo quasi riuscendo anche nell'impresa di vincere la Coppa del mondo... chissà quante facce stupite ci sarebbero state, quante persone si sarebbero ricredute... ma evidentemente non c'è l'interesse per rendere possibili certe cose. I sogni non fanno parte della realtà, e la realtà e piena di interessi e manipolazioni.

Non ho molta voglia di continuare a correre in un campionato dove i regolamenti non sono all'altezza dei piloti, dei team e dell'impegno delle case; dove gli interessi ( è una mia opinione ) sovrastano i risultati sportivi e dove a volte anche le ripicche personali possono influenzare un campionato intero.
Farò di tutto per andarmene almeno per 1 anno da questo mondo... ho delle proposte molto interessanti per volare via da qui... per disintossicarmi... e sinceramente dopo i fatti di ieri credo che lo farò.
Mi dispiace solamente per tutto: gli amici e gli appassionati che non potranno vedermi correre in Europa e potranno seguirmi solo tramite TV... ma tornerò, ve lo prometto...

Il mio futuro adesso sarà SERIAMENTE legato al marchio MV.
Voglio dimostrare tante cose... voglio dimostrare che un'azienda del genere PUO risorgere, che la passione VERA e disinteressata per le moto di un gruppo d'ORO come quello del "Reparto Esperienze" PUO costruire una moto in grado di contrastare le case giapponesi in Superbike e che la voglia di un ragazzo ventitreenne toscano di Arezzo PUO aiutare tutto questo.
Perchè adesso è una sfida personale, sarà lunga e piena di difficoltà.
Sono arrivato qui grazie alla passione per le corse che mio padre è riuscito a trasmettermi. Sono arrivato qui: grazie a lui, grazie al mio stile di guida mi diverto in moto e , magari, faccio anche divertire.
Adesso vedo un obbiettivo, un traguardo, una sfida impossibile per molti, che in pochi hanno avuto il coraggio di affrontare ma che in molti sognano che si avveri.

Presto sentirete delle grosse novità... continuate a seguirmi nel blog... ci sarà da divertirsi ;)

Un saluto caloroso a tutti... e grazie per la bellissima giornata di ieri.



Never pay again for live sex! | Hot girls doing naughty stuff for free! | Chat for free!
 

Attachments

·
Ambassador / 007 , , Waiting for new bike
Joined
·
6,135 Posts
Discussion Starter #2
Translation with internet-translator:

Yesterday the competition of Imola went well... I succeeded to put place the movement together to Frank Gubellini and to all of the team so as to to allow myself of to succeed to hold a high rhythm until the last turn. The rubbers of the Cup of the world I am of the normal SC2 and therefore there is a lot of work to do to be able endorser in 54 of step in a track like Imola!

Actually from the Friday we turned strong and always I was in top to the listing. The competition then was dominated... 1' 'of advantage after 1 turn, 2 seconds and means after 3 turns... 5 seconds after 10 turns... useless to continue to risk until 12° and last turn: I slowed down the last 2 turns and I have carried at home an incredible victory with an impressive public and very warm (compliments to all... you were also you leaves some show!!!)





After the competition however I was disqualified for an alleged irregularity in the movement: the movement was entirely to place, but I ascended in addition a cronometro that in real time myself signal the times on the turn. 90% of the pilots use it, is a work tool how are the scissors for the hairdresser or the pen for the secretary. The regulation says in substance that cannot be added components like computers, acquisition data ecc... on the movement. The sole weird thing is that from the beginning of the championship we use this system (like a lot other), that no ever nothing said but above all that use it almost all!

It disqualifies it, right or unjust that it is, by now there it is and it will will remain.

But I have still in head all of the work that did this week end, all the technical rudiments that Frank (FG Suspension) quest given myself' year and all the alterations that did to the movement. I have still in head the separation on the pursuers that increased, all those persons that lifted itself in foots when I arrived in the turn of honor and the crowd under to the podium... I have still in head the hymn of Myself It It that plays... and my friends that jumped from the delight... But above all I have still in all head the things that said myself to beginning championship, that the MV is not a movement to run, that is alone from window, that never I could have won and that for my choice I was a FINITE pilot. If I look at back and I see all of the work I turn comes to smile myself, and is honored to have carried this jewlery in top to the listing of the Italian Championship. Almost I was succeeding also in the enterprise of to win the Cup of the world... who knows how many faces astonished there would have been, how many persons would have been been ricredute... but clearly there is not the interest to give back possible certainties what. The dreams do not do part of the reality, and the reality and full of interest and manipulations.

I have not much desire to continue to run in a championship where the regulations I is not at the height of the pilots, of the team and of the engagement of the houses; where the interest (is an opinion of mine) overhang the sporty results and where to times also the personal spites can influence a whole championship. Farò of everything for andarmene at least for 1 year from this world... I have some very interesting proposals to fly via hence... for myself... and sincerely after the facts of yesterday I believe that the farò. It displeases me alone for all: the friends and fascinated him that will not be able to see run me in Europe and will be able to follow me alone means TV... but I will return, ve I promise it...

My future now SERIOUS will be bound to the brand MV. I want demonstrator a lot what... I want demonstrator that a business of the type PUO rise again, that the TRUE passion and caused to lose interest for the movement of a group of gold like that of the "Department Experiences" PUO to build a movement in a position of to clash the Japanese houses in Superbike and that the desire of a tuscan boy twenty three n of Arezzo PUO help all this. Why now it is a personal challenge, will be long and full of difficulty. I arrived here thanks to the passion for the races that my father succeeded to transmit myself. I arrived here: thanks to him, thanks to my style of leader I amuse myself in movement and, even if, I do also to amuse. Now I see an objective one, a goal, an impossible challenge for a lot, that in little had the courage of to confront but that in a lot dream that you are confirmed.

Soon you will hear some grosses novelty... continued to follow me in the blog... there will be to amuse itself

A warm greeting to all... and thanks for the attractive day of yesterday.



Never pay again for live sex! | Hot girls doing naughty stuff for free! | Chat for free!
 

·
Registered
Joined
·
1,560 Posts
Where does it say that he will be coming to the US?

Would be cool to have some more international riders... Although we're chock full of them anyway... Finally an American won the Superbike title again, first since Nicky Hayden and then Doug Chandler before that.
 

·
Registered
Joined
·
279 Posts
I think it's great that he joined our site!

acruhl said:
Where does it say that he will be coming to the US?

Would be cool to have some more international riders... Although we're chock full of them anyway... Finally an American won the Superbike title again, first since Nicky Hayden and then Doug Chandler before that.
 
1 - 6 of 6 Posts
Top