MV Agusta Forum banner

*POTWIERDZONE* Wygląda na to, że wszystkie motocykle Euro 5 mają standardowy protokół OBD2. Każdy skaner kodów OBD2 powinien działać.

7.4K views 7 replies 3 participants last post by  mv2envy  
#1 ·
Przeczytałem artykuł, w którym stwierdzono, że specyfikacja Euro5 wymaga, aby tradycyjny protokół OBD2 był standardem dla emisji i celów diagnostycznych. Zamierzam wypróbować mój skaner kodów na moim B4 1000 następnym razem, gdy zdejmę siedzenie.
 
#2 ·
Powiedz nam, jak idzie. !! Tak, istnieje część nowszych przepisów, która nakazuje standardowy protokół OBD2. Wszyscy producenci od kilku lat używają standardowych kodów SAE "P" w swoich zastrzeżonych czytnikach.
 
  • Like
Reactions: mv2envy
#3 ·
Powiedz nam, jak idzie. !!
Tak, istnieje część nowszych przepisów, która nakazuje standardowy protokół OBD2.
Wszyscy producenci od kilku lat używają standardowych kodów SAE "P" w swoich zastrzeżonych czytnikach.
Na pewno to zrobię.
 
#5 · (Edited)
No cóż, zapaliła mi się kontrolka silnika, a motocykl zgasł dzisiaj na czerwonym świetle na moim Nürburgringu. Dotarłem do domu bez problemu, ale zgasł jeszcze kilka razy w drodze do domu. Więc zdjąłem siedzenie i chwyciłem wtyczkę obd2, którą odłączyłem od urządzenia mobisat i podłączyłem do niej moje narzędzie do skanowania obd2 z harbor freight.

Na początku miałem tylko kluczyk włączony do końca, ale motocykl nie działał. Mógł komunikować się z systemem can, ale nie mógł znaleźć żadnych zapisanych kodów błędów. Pomyślałem, że może po prostu nie jest kompatybilny z motocyklami.

Ale potem spróbowałem z włączonym motocyklem i natychmiast odczytał oba zapisane kody. Oba kody są w moim przypadku takie same. Czujnik położenia wału korbowego. Nie wyczyściłem kodów, ponieważ motocykl jest na gwarancji i wkrótce oddam go do serwisu.

Krótko mówiąc, motocykle euro5 mogą używać prawie każdego narzędzia do skanowania obd2 do odczytu i najprawdopodobniej wymazania wszelkich kodów DTC. Kody specyficzne dla motocykli, jak przypuszczam, będą działać tylko w przypadku narzędzia do skanowania specyficznego dla motocykli.
 
#7 ·
Kody "P" są uniwersalne. Standardy SAE. Ale niektórzy czytnicy specyficzni dla danej marki mogą podawać rozszerzone definicje.
Punktem postu było to, że euro 5 jest standardowo kompatybilne z Obd2.
 
#8 ·
Potwierdzono również, że standardowy skaner OBD2 do samochodów wyczyści zapisane kody DTC i wyczyści CEL. Dziwne jest to, że motocykl musi być uruchomiony, aby odczytać kody błędów. Ale aby je wyczyścić, motocykl nie musi być uruchomiony i wystarczy, że kluczyk jest całkowicie otwarty.