Welnu, mijn controlelampje van de motor ging branden en de motorfiets viel vandaag stil bij een rood stoplicht op mijn NĂĽrburgring. Ik kwam prima thuis, maar hij viel nog een paar keer uit op de weg naar huis. Dus ik haalde de stoel eraf en pakte de obd2-stekker die ik van het mobisat-apparaat had losgekoppeld en stak mijn harbor freight obd2-scantool erin.
Eerst had ik de sleutel helemaal aan, maar de motorfiets liep niet. Hij kon communiceren met het can-systeem, maar hij kon geen opgeslagen foutcodes vinden. Ik dacht misschien dat hij gewoon niet compatibel is met motoren.
Maar toen probeerde ik het met de motorfiets aan en hij las beide opgeslagen codes onmiddellijk. Beide codes zijn in mijn geval hetzelfde. Krukaspositiesensor. Ik heb de codes niet gewist omdat de motorfiets onder garantie is en ik hem binnenkort voor onderhoud zal brengen.
Kortom, euro5-motoren kunnen zowat elke obd2-scantool gebruiken om DTC-codes te lezen en hoogstwaarschijnlijk te wissen. Ik gok dat motorspecifieke codes alleen zullen werken op een motorspecifieke scantool.