MV Agusta Forum banner

*BEVESTIGD* Het lijkt erop dat alle Euro 5-motoren een standaard OBD2-protocol hebben. Elke OBD2-codescanner zou moeten werken.

7.4K views 7 replies 3 participants last post by  mv2envy  
#1 ·
Ik heb een artikel gelezen waarin staat dat de Euro5-specificatie het traditionele OBD2-protocol standaard stelt voor emissie- en diagnostische doeleinden. Ik ga proberen mijn codelezer te gebruiken op mijn B4 1000 de volgende keer dat ik mijn zitting eraf heb.

#2 ·
Vertel ons hoe het gaat. !! Ja, er is een deel van de nieuwere regelgeving dat het standaard OBD2-protocol voorschrijft. Alle fabrikanten gebruiken al een aantal jaren SAE-standaard "P"-codes in hun eigen lezers.

• Like
Reactions: mv2envy
#3 ·
Vertel ons hoe het gaat. !!
Ja, er is een deel van de nieuwere regelgeving dat het standaard OBD2-protocol voorschrijft.
Alle fabrikanten gebruiken al een aantal jaren SAE-standaard "P"-codes in hun eigen lezers.
Dat zal ik zeker doen.

#5 · (Edited)
Welnu, mijn controlelampje van de motor ging branden en de motorfiets viel vandaag stil bij een rood stoplicht op mijn NĂĽrburgring. Ik kwam prima thuis, maar hij viel nog een paar keer uit op de weg naar huis. Dus ik haalde de stoel eraf en pakte de obd2-stekker die ik van het mobisat-apparaat had losgekoppeld en stak mijn harbor freight obd2-scantool erin.

Eerst had ik de sleutel helemaal aan, maar de motorfiets liep niet. Hij kon communiceren met het can-systeem, maar hij kon geen opgeslagen foutcodes vinden. Ik dacht misschien dat hij gewoon niet compatibel is met motoren.

Maar toen probeerde ik het met de motorfiets aan en hij las beide opgeslagen codes onmiddellijk. Beide codes zijn in mijn geval hetzelfde. Krukaspositiesensor. Ik heb de codes niet gewist omdat de motorfiets onder garantie is en ik hem binnenkort voor onderhoud zal brengen.

Kortom, euro5-motoren kunnen zowat elke obd2-scantool gebruiken om DTC-codes te lezen en hoogstwaarschijnlijk te wissen. Ik gok dat motorspecifieke codes alleen zullen werken op een motorspecifieke scantool.

#7 ·
"P"-codes zijn universeel. SAE-standaarden. Maar sommige merkspecifieke lezers kunnen uitgebreide definities geven.
Het punt van de post was dat euro 5 standaard Obd2 compatibel is.

#8 ·
Bevestigd is ook dat een standaard OBD2-scanner voor auto's opgeslagen DTC-codes wist en de CEL wist. Het vreemde is dat de motorfiets moet draaien om de foutcodes te lezen. Maar om ze te wissen, hoeft de motorfiets niet te draaien en hoeft alleen de sleutel helemaal open te staan.