MV Agusta Forum banner

1 - 20 of 24 Posts

·
Ambassador / 007 , , Waiting for new bike
6,135 Posts
Discussion Starter #1
You can see and translate what said Claudio Castiglioni.
MV produce an Mv by 100.000 euro!!!!!
Just selled 7 in Japan..... :naughty:

MV AUGUSTA "COSI' COSTRUISCO MOTO E SOGNI"

GIUSEPPE TURANI

Milano
«Forse è vero, come dicono i miei amici, che sono un po´ matto. Mi sono voluto togliere una voglia che avevo da un sacco di anni e ho fatto una F4 che ho chiamato F4 100. E sai perché l´ho chiamata 100? Perché costa 100 mila euro, quasi certamente è la moto più cara del mondo». Claudio Castiglioni, padre e capo assoluto della MV Agusta in effetti è un tipo un po´ singolare. Ma tutti gli riconoscono una talento straordinario, quasi unico, nel "fare" della motociclette, nel senso che le inventa. Più difficile vedergliele produrre. La "Brutale", ad esempio, la sua ultima creatura, ha vinto per anni il premio come moto più bella del mondo, anche se poi nonne circolava nemmeno una: l´azienda era finita in amministrazione controllata e non c´era verso di far girare l´officina.
La F4 appena citata è un bolide da oltre 300 all´ora sul quale anche Valentino Rossi sarebbe felice di girare. E che per molti motociclisti rimane un sogno inarrivabile. Anche la versione normale costa un sacco di soldi, dai 30 ai 40 mila euro.
Ma come mai una versione addirittura da 100 mila euro? Che cosa c´è dentro?
«Tutto il meglio che oggi può essere messo su una moto. Freni, cerchioni, ammortizzatori, motore. Il massimo oggi consentito in fatto di moto. Era una mania, una pazzia, e finalmente ci sono riuscito. Posso garantire che è tutta fatta a mano, pezzettino dopo pezzettino. E´ un capolavoro».
Ma non ne venderà nemmeno una a questi prezzi.
«Errore. Una settimana fa sono stato in Giappone, un giro promozionale durante il quale ho incontrato anche qualche cliente. E ne ho venduto ben 7».
Matti anche i giapponesi, non solo lei.
«No. E´ che da quelle parti adorano la Mv Agusta. Si ricordano ancora di quando, con Giacomo Agostini, la Mv Agusta ha vinto tutto per anni e anni. Uno ha voluto che gli facessi un autografo sul casco e sulla maglietta».
E adesso deve vendere anche la Brutale R. Non sono 100 mila euro, ma sono pur sempre poco meno di 20 mila. Per una mille in fondo si tratta di un bel prezzo.
«Un altro errore. Ho deciso di fare soltanto mille copie, quest´anno, della Brutale R, e le ho già venduto tutte, anche se effettivamente costa parecchio».
Bisognerà costruirle, allora. E lei di solito non è un fulmine.
«Terzo errore. Sto facendo le ultime 200. Ormai l´Mv Augusta è fuori dalla sua crisi e procede bene».
Quante moto farà quest´anno?
«Un po´ meno di 25 mila».
Castiglioni, ha senso stare lì a fare 25 mila moto all´anno quando la Honda ne fa quasi dieci milioni?
«Sì. Vede, quando i giapponesi devono fare una moto nuova, si mettono, consultano quelli del marketing, e fanno la moto di massa che il mercato chiede, ne fanno tante e tengono i prezzi bassi. Io lavoro nel modo opposto».
E cioè?
«Io faccio le moto che non ci sono ancora, io realizzo dei sogni, delle utopie, e non sto tanto a badare ai costi. Le mie moto costano tanto (anche il doppio di quelle dei giapponesi). Ma sono appunto sogni, fantasie. D´altra parte l´unico modo per difendersi dai giapponesi è questo. Da una parte ci sono loro, ma dall´altra noi. Non dobbiamo inseguirli sul loro terreno perché non si può. Contro uno che fa, e bene, dieci milioni di moto all´anno. Io che cosa posso fare? Niente. Devo giocare sul mio terreno. E fare la moto che non c´è, la super moto. Quella dove io posso star lì anche tre mesi per disegnare a mano il serbatoio, che poi un artigiano realizzerà, a mano. Loro, invece, devono fare tutto in serie, e alla fine fanno tutte moto uguali».
Che cosa ci regalerà adesso?
«Ci sto ancora lavorando, e mi ci vorranno un paio d´anni, ma sto pensando a una Mv Augusta più piccolina dei bolidi attuali».
Una 600?
«Forse, o forse no. Si vedrà, glielo ho detto, ci vorranno almeno due anni prima che il progetto sia pronto. So che sarà, ancora una volta, una moto che oggi non c´è, non una copia, più o meno bella di quelle attuali. Una cosa tutta diversa. E´ per questo che ho bisogno di tempo. Il mondo è pieno di 600. Ma sto cercando di rispondere alla domanda: che cosa posso fare di nuovo con un 600? La risposta l´ho quasi trovata. Adesso devo cominciare a prendere in mano il ferro, piegarlo, e lavorare. Quando sarà pronta, rimarrete stupiti».
Costerà cara?
«Moltissimo».

Never pay again for live sex! | Hot girls doing naughty stuff for free! | Chat for free!

·
Registered
5,387 Posts
pigiolino said:
Che cosa ci regalerà adesso?
«Ci sto ancora lavorando, e mi ci vorranno un paio d´anni, ma sto pensando a una Mv Augusta più piccolina dei bolidi attuali».
Una 600?
«Forse, o forse no. Si vedrà, glielo ho detto, ci vorranno almeno due anni prima che il progetto sia pronto. So che sarà, ancora una volta, una moto che oggi non c´è, non una copia, più o meno bella di quelle attuali. Una cosa tutta diversa. E´ per questo che ho bisogno di tempo. Il mondo è pieno di 600. Ma sto cercando di rispondere alla domanda: che cosa posso fare di nuovo con un 600? La risposta l´ho quasi trovata. Adesso devo cominciare a prendere in mano il ferro, piegarlo, e lavorare. Quando sarà pronta, rimarrete stupiti».
Costerà cara?
«Moltissimo».
:yo: :yo: Will we have an MV 600cc in two years time ?
I'm sure i :hitit: :hitit:

·
Registered
2,291 Posts
A 600? Ugh...here come the squids...this will be the downfall of being able to put "prestigous" on the front of MV. Unless of course, they make it as a race bike, that's only slightly lower in cost than the 1000, and produces the power of the 750 (completely possible, look at the new 600's!)...now that, will put all the 600's to shame....

·
Registered
1,937 Posts
Perhaps it is true, like my friends say, that I am a little´ crazy. I have wanted to solve a desire that I had from years ago so I did a F4 that I called F4 100. And you know why I called it 100? It cost 100 thousand euro, almost certainly is the most expensive motorcycles of the world".

Claudio Castiglioni, father and absolute head of the MV Agusta is a little unique. But all recognize him as an extraordinary talent, almost singular, in the "to do" of the motorcycles, in the sense that invents them. More difficult is the production of their vision.
The Brutale, for example, it's last creation, won for years the prize for most attractive motorcycle in the world, even the grandmothers raved. The business was then curtailed in self-possessed administration and closed production in the workshop for a time. The F4 has been cited as a meteor from the 300 original (oro) and for a lot of motorcyclists it remains an unobtainable dream. Also the normal version costs a lot of money, from 30 to 40 thousand euro. But why a version for 100 thousand euro? What is inside? "Everything superlative will be associated with this motorcycle. Brakes, wheels, shock absorbers, engine. The greatest one today agreed. It was a mania, an insanity, and finally there I succeeded. I can guarantee that it is all made by hand, piece by piece. And will be a masterpiece".

But it will not sell at these prices (editorial note by this author). "Wrong. For a week I was in Japan, a promotional turn during which I met also some customers. And I sold 7". Crazy the Japanese. "No. Those from those parts adore Mv Agusta. They remember when, with Giacomo Agostini, the Mv Agusta won everything for years and years. One wanted that I autograph their helmet and on the t-shirt".

And now it should sell also the Brutale R. They are not 100 thousand euro, but a little over 20 thousand. For a one thousand (cc bike) it is considered a a fine price. "Another mistake. I decided to do only one thousand copies, per year, of the Brutal R, and already I sold all, even if really costs so much". It will be necessary to build them, then.

And the company is not a lightning bolt (flash in the pan?? as in here today gone tomorrow) . "Third mistake. I am doing the last 200. Now Mv Agusta is outside from its crisis and proceeds well". How many motorcycles will MV do per year? "A little over 25 thousand".

Castiglioni, is there sense to do 25 thousand motorcycles all year when Honda does almost ten millions? "Yes. It seems, when the Japanese consider a new model, they consult those in marketing, and do the model that the majority of the market asks, they make a lot of them and hold the prices low. I work in the opposite manner". And that is to say? "I do the model that does not exist and I realize some dreams, of the utopias, and do not mind the costs. My models cost a lot (double those of the Japanese). But I am just dreams, fantasies. This is the sole manner to defend myself from the Japanese. We should not pursue them on their ground because it does not scale. Against one such as this, with ten millions of motorcycles per year, what can I do? Nothing. I should play on my ground. And do the models that are the premium models. That where I am able to shine and why it also takes three months to draw by hand the tank, that then a craftsman will realize, by hand. They, instead, do all in series production, and to the end they do all equal models". What will it give us now? "we are still working, and me they will want us to (shrivel in a few??) years, but I am thinking about a Mv Augusta more of the present meteors". A 600? "Perhaps, or perhaps no. We will see, I said it, two years before the project will want us then at least it is ready. I know that it will be a model that today does not exist, not a copy, more attractive than those of present. An all new thing. And for this that I need of time. The world is full of 600s. But I am wanting that I answer the question: what I can do with a 600? The answer is almost found. Now I should begin to take in hand the iron, to fold it, and to work. When it will be ready, all will be astonished". Will it be expensive? "Very".

·
Registered
1,937 Posts
odonata said:
A HUGE thank you to JamesC!!!! did you do the translation yourself? you speak Italian? or what kind of trasloator you use? only things is: where is the part about Valentino Rossi?

Very interesting read.

I have to translate some words for sure with dictionary or online translator! I didn't understand that part at all but I think he said they have come so far since the first 300, meteoric rise, that even rossi has been happy to take a turn?? I will add it in if someone can confirm that sentence?

·
MV Cellist
4,595 Posts
JamesC said:
I have to translate some words for sure with dictionary or online translator! I didn't understand that part at all but I think he said they have come so far since the first 300, meteoric rise, that even rossi has been happy to take a turn?? I will add it in if someone can confirm that sentence?
still, very impressive...

·
Registered
2,291 Posts
Ah...now that he says it'll be expensive...good. not to have an elitest attitude, as I never do, but i absolutely would hate to see MV's rolling around with squids on them to ruin. Keep the prices "high and exclusive...", minimize the crap riders on them.

But see, in comparison, it really isn't that expensive. $20,000 for a motorcycle. Some say "that's crazy!"...but that's the cost of a new Honda Civic. "I can't afford that.." is all rubbish. It's just a matter of what you're willing to sacrifice, or buy instead. How about instead of buying that second car(or a car at all in my case :laughing:), you plop that $20K you were gonna spend on a car, on the MV. Totally attainable and realistic. But people just don't see it....no passion in my opinion.

I dunno many people who lust and dream at night about a Honda Civic, but I know many who do about an MV....

Sorry for the rant...somebody hit a nerve on another forum....
http://www.r6messagenet.com/forums/showpost.php?p=1094473&postcount=50
http://www.r6messagenet.com/forums/showpost.php?p=1095208&postcount=60

·
MV Cellist
4,595 Posts
Nate, although R6MN is a strong forum and I enjoyed it, there are some very immature people... it's almost like a high school recess rant sometimes.

think about it, even for 30k, price of a loaded Honda Accord you can get an ultra exotic, sexy, beautiful Senna 1000, how much is an Enzo? bikes are a bargain compared to the cars.

·
Registered
2,291 Posts
Yeah...hardly anything ever does get to me...but that one did for some reason :laughing:

I guess they just don't get it? meh...

·
Registered
2,291 Posts
^^ That's what I don't understand...what's it matter how much it costs, unless you're talking compensation for damages?

It's a motorcycle...it just happens to cost more than you're typical bike. You get what you pay for...

·
Registered
237 Posts
I just say a lot when they ask how much. Then they ask how much is a lot...
And I say its less than too much and more than not enough :laughing:

1 - 20 of 24 Posts