B4 échappement qui chauffe très fort - MVAgusta.net
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 5 (permalink) Old 06-14-2019, 05:36 PM Thread Starter
New Member
 
Tom-kps's Avatar
 
Join Date: May 2019
Posts: 15
B4 échappement qui chauffe très fort

Salut a tous ,

J'ai déjà roulé sur 1078RR (LIGNE INOX) et min 910R avait une ligne F1 titanium. Au jour d'aujourd'hui je roule encore avec les mêlé botte denaise qu'à l'époque (soit des chaussures moto denaise , plus fine , doit des grosse botte de moto).

Depuis que j'ai mon Nouveau 1078RR , j'ai l'impression que le silencieux / ligne d'échappement chauffage anormalement. J'ai jamais eu ce pblm sur les autres mv.

Je suis aller chercher la moto a Lyon, et sur le retour, soit 780kms, je me suis brûlé le talon droit (au 2eme degré et 3eme sur une zone sans déconner).

La moto est bridé en 100cv , échappement d'origine , (n'a jamais était débridée a ce qu'il paraît) je suis la 2eme main. J'ai jamais conduit de brutale en échappement d'origines (que des lignes inox ou Ti et toutes en full).

Est ce normal que la ligne brûlé autant ?

Pourtant la moto surchauffe pas , en tout cas. L'indicateur de température n'est jamais monté a plus de 95° en ville en bouchon.

Je pige pas trop ..
Tom-kps is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 5 (permalink) Old 06-15-2019, 08:17 AM
Old Wing Nut
 
esq'z me's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Location: Marietta, GA
Posts: 17,935
Send a message via Skype™ to esq'z me
Perhaps your prior bikes had the catalytic converter removed. That component (the catalytic converter) works using extreme heat. The stock exhaust could therefore run hotter than a non-catalytic system.

I used to be fast....now I just dream about it.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

'08 910R (Gina), '04 F4 SPR #275 Track Bike (Lola), YSR50 (The Rabbit), '71 CB100 (Lil' Red), '75 RD350C (Orange Bird) restoration project, 2015 Indian Chieftain (Rita) my "low-n-slow", '70 Suzuki F50 (Baby Blue), 2018 Suzuki GSX-S750L8 (Susie Q)
esq'z me is offline  
post #3 of 5 (permalink) Old 06-15-2019, 04:01 PM
Senior Member
 
Maximum Velocity's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Location: The Netherlands
Posts: 5,522
New Site Garage
Le carburant est peut etre pas bien regler.

What a beast of a motorcycle!
It growls and rages and flies across the tarmac like a wild animal that has escaped the confinement of a cage and after merely waiting restlessly until the release, will not endure being locked up ever again.


Skye I miss you. L'essentiel est invisible pour les yeux.
Maximum Velocity is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #4 of 5 (permalink) Old 06-17-2019, 11:50 PM
Senior Member
 
theknurl's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Palos Verdes Est, SoCal, USA
Posts: 13,799
Send a message via Skype™ to theknurl
Thumbs up ?

Ed;
The French are restricted to 100hp, probably the map or air leak
His doesn't go over 95°C, mine doesn't go over 86°C

Noel-theknurl

The Forum Curmudgeon
I'm not PC either
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

'08 910R
'05 F4
ph. 310-414-7247 PST, GMT -8
PayPal;
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Skype; theknurl

Last edited by theknurl; 06-18-2019 at 02:20 PM.
theknurl is offline  
post #5 of 5 (permalink) Old 06-19-2019, 03:03 PM Thread Starter
New Member
 
Tom-kps's Avatar
 
Join Date: May 2019
Posts: 15
Merci pour votre aide !

En démontrant la moto , j'ai vu que les cornet d'admissions dont ceux pour écu full (pas les petit pour 100cv) donc il y a plus d'air que l'ECU ne le prévoit. > Mélange pauvre > chaleur.

En plus le catalyseur a des soudures non d'origine. Donc je le demande si le catalyseur n'a pas était vidé par le précédent propriétaire. ?????!!

ce qui expliquerait l'excès de chaleur du silencieux!

Des que possible , je let la moto en full power et acheté une ligne titane des que j'en trouve une belle et propre.

(Je cherche une F1 titanium ou mv corse titanium)
Tom-kps is offline  
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now



In order to use all of the features of the MVAgusta.net site, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:


Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in













Posting Rules  
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome